::Tabung Nak Bayar PTPTN ::

Saturday 13 June 2015

::Review Novel ~ Suamiku Mr. Blind

Assalamualaikum uolss..
Eira baru je habis  baca novel..
Suamiku Mr. Blind..
Hasil karya Danisyarahmat..




Kerana dendam ditoak jatuh ke dalam lumpur sawah..
Ain Syuhada telah menyembur racun serangga ke muka Aidil Zafran..
Semburan itu telah meragut penglihatan Aidil..
Aidil telah diterbangkan jauh dari Malaysia..
Dan dia berharap dia tak akan bertemu lagi dengan Ain..
11 tahun kemudian..
Ain muncul kembali dalam hidup Aidil..
Dia kini begelar PA kepada Mr. Blind..
Demi menebus kesalahan masa lampau..
Ain menjaga Aidil penuh kasih sayang..
Tanpa sedar..
Dalam diam..
Aidil mula jatuh cinta dengan Ain..
Belum sempat Aidil meluahkan rasa cintanya..
Dia mendapat berita..
Ain bakal bertunang dengan Rayyan Aziz..
Saat pernikahan Ain dan Rayyan dibatalkan..
Aidil tampil menjadi galang ganti..
Dan saat itu juga..
Rahsia Ain terbongkar..
Aidil memulakan misi membalas dendam..
6 bulan Ain ditinggalkan..
Saat dia kembali semula..
Rasa cinta mula terpahat dalam diri..
Berjayakah Mr. Blind menambat semula hati isterinya??
Jangan lupa baca novel ni k..

Komen Eira:
Sebelum ni..
Eira tak pernah baca novel yang melibatkan Orang Kelainan Upaya (OKU)..
Novel ni digarap dengan sempurna..
Plot2 tersusun rapi..
Pada suami-suami yang kuat cemburu tu..
Ken abaca novel ni..
Ada gak diketengahkan cara2 memikat suami..
Tahniah kepada penulis..
Kerana Berjaya menghasilkan novel ni..
Novel ni mengangkat martabat orang2 yang cacat penglihatan..
Dan buat kita sedar, betapa susahnya mereka menghadapi alam celik ini..
Tahniah juga kerana anda berjaya mendidik anak bangsa yang istimewa ini..

5 comments:

  1. Novel ni best. Banyak kali baca tak bosan :)

    ReplyDelete
  2. Ada sesiapa yang nak jual/letgo novel suamiku mr blind tak? Kalau ada email saya please! eyna.eryna@gmail.com

    ReplyDelete
  3. Nak ni novel.. Nak order kah mana ya

    ReplyDelete
  4. assalamu'alaikum kakak salam saya dari indonesia, saya tak baca novel sebab tak tahu caranya order sebab saya stay di jakarta. tapi saya nonton drama nya so suka sangat, 30 episode saya rela marathon 2 hari selesai. saya suka cerita nya, dialognya buat saya macam2 gila pula ketawa sendiri. and paling sweet 2a(aidil and ain) sedap mata memandang bagai pinang dibelah 2. yg 1 handsome sangat2 and 1 pun comel sangat. so far semua saya suka, please kakak tolong sampaikan kepada penulis novel suamiku mr blind untuk buat season 2. saya suka sangat sebab lepas kawin masih ada cerita, beda dari pada drama lain bila lepas kawin habis pula cerita. malas layan pula. intiny drama ini semua ada, benci, cinta and komedi. jadi tak bosan langsung and semua pelakon sukses membawakan watak masing2. please sangat2 kakak buat season 2 yah. jakarta - indonesia menanti .

    ReplyDelete

Terima kasih sudi singgah kat blog Eira
Tinggalkan jejak korang kat sini..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

::Tinggalkan Link Korang Kat Sini::

Copyright © 2012.All Right Reserved by Eira Aikawa